Running With Believers

Hundträning för lyckliga hundar!

Foton från helgens vallning!

Lämna en kommentar

Vi är igång på riktigt nu efter vinterns vila. Frigg är igång i draget och sköter sig mycket bättre än förväntat. Jeff vallar och drar när vi inte hinner med att valla när det är ljust. Funkar bra och hundarna känns på topp! Tror det blir ett roligt år för hundarna, är riktigt inspirerad i vallningen. Skulle bara behöva komma iväg på kurs för att inte fastna i gamla vanor.
I Maj är det en dragtävling i Stockholm som jag inte riktigt bestämt mig för hur vi ska delta på ännu. Antingen så cyklar jag med Frigg eller så kommer en vän köra båda hundarna med kickbike. Jag själv vågar mig inte på kickbike bakom mina draggalningar. Eller ja, om jag hade haft två Jeff kanske. Men om Frigg har en tappat-öronen-dag så näää! Det vågar jag mig inte på! Det är ju en stund kvar så jag hinner i alla fall klura lite.
Frigg kommer få köra på något vänster i alla fall, hon behöver fortfarande mer tävlingserfarenhet och Jeff kommer få satsa på vallningen mer i år än draget så därför prioriteras hon.

Vi får se hur det blir. KUL ändå att barmarken är här för att stanna!

Lämna en kommentar